taşlı, çiçekli kolye

işte en sevdiğim fimo tekniği. desen bloğundan ve soyut şekillerden ziyade, bu tür çiçekler yapmayı daha çok tercih ediyorum. çiçeklerin ortasına koyduğum taşları da keşfettiğimden beri daha da çok seviyorum bu tür fimoları.


kolyenin zemini için lacivert metalik fimodan fotoğraftaki gibi bir silindir yaptım.


silindirin üzerine düz bir şeyle bastırarak kolyenin zeminini elde ettim. bu aşamada bardak altlığı kullanıyorum.


kürdan inceliğine getirdiğim polimer killeri 1-2mm genişliğinde kestim ve çiçeklerin yapraklarını oluşturdum. bir kaç yere çiçek yerleştirdim.


çiçeklerin zemine yapışmasını sağlamak için kürdanla üzerlerine bastırdım.


boş kalan kısımlara yarım çiçek şekilleri yaptım.


fırınlamadan önce zincir geçireceğim halkayı yerine yerleştirdim. çiçeklerin ortasına taşları koydum. aslında bu taşlar kart yapımında kullanılıyor. fakat bence fimoya daha çok yakışıyor.


fırınlama işleminden önce taşlara zarar gelmemesi için yerinden çıkardım. polimer kili 110 derecede 30 dakika pişirip vernikledikten sonra taşları japon yapıştırıcısıyla tekrar yerlerine yapıştırdım. bu taşlı ve çiçekli fimolardan milyonlarca şey yapmayı planlıyorum :)

8 yorum :

  1. harika olmuş,
    çok güzel fikirler ediniyorum sayfanızdan.
    bu güzel paylaşımlarınız için çokk teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  2. kübra zeynep kara, ben de düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel şeyler yapıyorsunuz hayran kaldım ellerinize sağlık bu modelin yüzüğünü de yapmayı düşünüyormusunuz?

    YanıtlaSil
  4. hersheyler, teşekkür ederim. yüzüğünü yaptım fakat yayımlamadım henüz. birkaç gün içinde ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. ÇOK ŞIKLAR BENDE FİMO ÇALIŞMAK İSTİYORUM AMADAHA CRSARET EDEMEDİM

    YanıtlaSil
  6. Thankyou! This is very pretty and your photos are brilliant!

    YanıtlaSil
  7. Çok güzeller ellerinize sağlık. Fırınlamadan önce halka geçirirken yapıştırıcı bir şey kullanıyor musunuz? Bizim küpe yaparken geçirdiğimiz halkalar daha sonra çıktı hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fimoları fırınlamadan önce telleri geçiriyorum ancak yapıştırıcı kullanmıyorum. bu adım yalnızca tellerin ya da halkaların yerini belirlemek için. fırınladıktan sonra yapıştırıcıyla sabitliyorum. mutlaka sabitlemek gerek çünkü fimo kendinden başka bir malzemeye yapışmıyor.

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin