polimer kil kalp düğme

 bugün polimer kille takıdan başka birşey yapmak istedim. bir iki hafta önce aldığım şekilli kesiciler aklıma geldi ve bu kalpli düğmeleri yaptım. bu düğmeler kart yapımı, scrapbooking çalışmalarında kullanabileceği gibi; çanta, yastık vb tekstil ürünlerin süslemesinde de kullanılabilir. aslında hırkalarda çok güzel durur ama çamaşır makinesinde yıkanamayacağı için günlük kıyafetlerde kullanmamakta fayda var. belki soğuk derecelerde makinede yıkanabilir ancak denemediğim için yıkanamaz diyorum. deneyince yazarım.

kırmızı sedefli fimoyu hamur açma makinesinin 3. ayarında açtım ve ikiye katladım. kesiciyle kalpleri çıkardım.

kalpli kesici kemper marka polimer kil kesicisi. çapı ortalama 1.5cm. buradan satın aldım. 
kesilen hamur kolayca çıksın diye üzerine hamuru itecek, yaylı bir mekanizma yapmışlar fakat hiçbir işe yaramıyor. sağdaki fotoğrafta görüldüğü gibi, hamuru iten kısım küçük, yuvarlak bir metal parçası. iterek hamuru çıkarmaya çalışınca kilin üzerinde yuvarlak iz kalıyor. bu nedenle kullanışsız. üstteki yaylı parçayı çıkarınca da sıradan bir kurabiye kesicisinden farkı kalmıyor. neden bu şekilde üretmişler anlamadım. ürettikten sonra hiç denemediler galiba.

ben üstteki o yaylı parçayı söktüm. kesme işlemi sırasında hamur yapışırsa yuvarlak hatlı birşeyle iterek çıkarıyorum.
kalplere kürdanla delikler açtım. kullandığım polimer kil, paketinden çıkarılmış şekilde birkaç aydır bekleyen bir kil olduğu için biraz sertleşmişti. bu nedenle hiç parmak izi sorunuyla karşılaşmadım. 

çok yumuşak hamurları paketinden çıkarıp, yumuşatıp tozdan korumak için hava alan bir çekmeceye koyuyorum. haftalar geçtikçe sertleşiyor ve kullanırken hem parmak izi kalma riski azalıyor hem de şekillendirmek daha kolay oluyor. 

yaptığınız fimoda parmak izleri kalırsa, bu düğmeler gibi yassı polimer kil çalışmalarda çok ince (metal olmayan) bir tırnak törpüsüyle killeri törpüleyebilirsiniz.

düğmeleri soğuk fırına koyup 110 derecede 30 dakika pişirdim. vernik kullanmadım.

6 yorum :

  1. bunlar harika olmuş çanta süslemede süper olurlar.

    YanıtlaSil
  2. böyle bir şeyi ben olsam yapamam ve ölsem aklıma gelmez böyle bi şey bende severim böyle şeyleri ama ben daha deyişik şeyler yapıyorum ben elibeelerle ilgileniyorum

    YanıtlaSil
  3. ece, çanta, tişört ya da örgü saç bantları.. herşey süslenebilir bu düğmelerle :) yorum için teşekkürler.

    adsız, ne ile ilgilendiğinizi anlayamadım ancak beğenmenize ve fikrinizi belirtmenize sevindim.

    YanıtlaSil
  4. superrr bir fikir ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  5. merveli tatlar, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Yapıp satıyor musunuz acaba?

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin