siyah beyaz çiçek kolye

uzuuun bi zaman önce marifetli peri'ye siyah, beyaz ve gri renkte fimoyla yapılabilecek bir desen göstermeye söz vermiştim. araya başka şeyler girdi biraz gecikti.

bu desen üstteki fotoğraftaki haliyle aslında iki renk fimodan oluşuyor. desen bloğu haline getirmek içinsa 3. bir renge ihtiyaç var. bu kez farklılık olsun diye deseni bu şekilde kullandım ancak tamamlanmış halini de göstereceğim.
siyah ve beyaz renk fimoyu hamur açma makinesinin en kalın ayarında açıp fazlalıkları keserek 2 dikdörtgen yaptım. 

iki rengi de çapraz olarak ikiye bölüp üçgen parçalar oluşturdum. beyazı beyazın, siyahı siyah rengi fimonun üzerine koydum ve bütünleşmesi için el merdanesiyle üzerinden geçtim.
 renk geçişi yapmak için kili her seferinde aynı yöne doğru katlayıp makinenin 2. ve 3. ayarından birkaç defa geçirdim. kilin sağdaki fotoğraftaki gibi görünmesi gerekiyor. fazlalıkları kestikten sonra 4 ya da 5 gibi daha ince bir ayarda, bu kez diğer yönden (beyaz kısım makineye girecek) makineden geçirdim. bu kısmın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum :(
 elde ettiğim uzun şeridi yelpaze yapar gibi  "z" şeklinde katladım. her kenarından el merdanesiyle geçerek birleştirdim.
 
uzun dikdörtgen bloğun ön-arka ve sağ-sol kısımlarındaki fazlalıkları maket bıçağıyla keserek düzelttim. polimer kili 4 eşit parçaya böldüm.
 parçalardan ikisinin birer yüzeyine(maket bıçağıyla kestiğim yüzey) ince siyah renk fimo kapladım. siyah kısmın yarısına kadar ince açılmış beyaz bir dikdörtgen fimo, orta kısma ise beyaz bir silindir yerleştirdim. 
 2 parçayı üst üste koyup sıkıştırdım.
 köşeleri yok ederek silindir haline getirdim. 
 kalan 2 parçayı beyaz kısımlarından birleştirip merdaneyle incelttim.
incelttiğim fimoyu silindirin üzerine yerleştirdim. hepsinin üzerine bir kat da siyah fimo sardım. 
 artık sıkıştırıp uzatmaya başlayabiliriz :) bu deseni çiçekli desen bloğu haline getirmek isteyenler burada durabilirler.

benim kullandığım gibi deseni dilim dilim kullanacaklar için; 2 farklı boyda desene ihtiyacımız var. bu yüzden silindirlerden birini daha fazla incelttim.
 iki ayrı örnek hazırladım. biri tek kat, diğeri iki katlı. tek kat çiçek hazırlamak için küçük desenden maket bıçağıyla dilimler kestim. kesmeden önce silindiri parmaklarımla sıkıştırarak oval hale getirdim. bu işlemi dilimleme işleminden sonra da yapabilirsiniz. 
yuvarlak bir fimo parçasına dilimleri yerleştirdim.
  çiçeğin ortasına gri renkte fimodan yuvarlak bir parça koydum. çiçeği bu halde küpe, yüzük, toka, magnet gibi aksesuarları hazırlamak için kullanabilirsiniz.
 iki katlı çiçek hazırlamak için yine yuvarlak bir fimo parçasına alt katı büyük desen silindirinden, üst katı ise küçük olandan dilimler keserek yerleştirdim.

110 derecede 30 dakika pişirip vernikledim. 
deseni zor bulanlar ya da hamur açma makinesi olmayanlar için, benzer tarzda çiçeğin yapılışını daha kolay hazırlanan bir desenle tekrar göstereceğim. yine 2 ya da 3 renk fimo yeterli olacak. 
yapacak olanlara kolay gelsin :)

4 yorum :

  1. Oy oy oy! Ben bunu yaparsam herşeyi yaparım herhalde:) Çok teşekkür ederim ama yazının sonuna kadar yüreğim ağzımda okudum:) Daha kolay bir desen göstereceğini öğrenince rahatladım:) Onu bekleyeyim ben en iyisi...
    Yalnız renkler ve çiçek muhteşem... Keşke yapabilsem...

    YanıtlaSil
  2. marifetli peri, aslında yapabilirsiniz. hazırlaması uzun sürüyor ama bir zorluğu yok. diğer deseni de hazırladım, fotoğrafları düzenleyince ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Thank you for this tutorial!

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin